יוקם אגף חרדי במשרד השיכון שיתכלל את כל פתרונות הדיור למגזר

אייכלר אמר לאחר הפגישה: אמרתי להם אם לא תורידו את מחירי הפיתוח, לא יעזור שום דבר כי זה מייקר את מחירי הדיור. הפיתוח בבית שמש עולה פי ארבע מאשקלון. בהרים הפיתוח משמעותי
איתי גדסי 4 Comment on יוקם אגף חרדי במשרד השיכון שיתכלל את כל פתרונות הדיור למגזר

כחלון לחכי"ם: חיים ביבס הוא אויב החרדים מספר אחד • "יש שתי מדינות מדינת נתניהו ויש חיים ביבס שהוא ראש ממשלה בפני עצמו" • הוצע שבהסכמי הגג בערים הגדולות יהיה חיוב להכניס חרדים. בעיר שמעל 100 אלף תושבים

אייכלר אמר לאחר הפגישה: אמרתי להם אם לא תורידו את מחירי הפיתוח, לא יעזור שום דבר כי זה מייקר את מחירי הדיור. הפיתוח בבית שמש עולה פי ארבע מאשקלון. בהרים הפיתוח משמעותי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברי סיעת יהדות התורה בכנסת נועדו היום עם שר האוצר משה כחלון, ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, כדי לקדם צעדים מעשיים לפתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי. בפגישה הוסכם על הקמת אגף חרדי במשרד השיכון שירכז את פתרונות הדיור למגזר החרדי, וכפי שקיים למגזר הערבי.

 בישיבה השתתפו גם יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד השיכון, וכן צוות נרחב של בכירי משרדי האוצר והבינוי והשיכון.

כל חברי הסיעה העלו בפני השרים את מצוקת הדיור של הציבור החרדי בכל חומרתה, והציעו דרכים לפתרונות מעשיים.

שר האוצר כחלון אמר בפגישה "ראשי הערים לא רוצים אותכם. חיים ביבס הוא אויב החרדים מספר אחד. יש שתי מדינות מדינת נתניהו ויש חיים ביבס שהוא ראש ממשלה בפני עצמו. אני רוצה את עזרתכם. תילחמו. אני מבקש ממכם שתעזרו לי לשכנע ראשי ערים שיקבלו חרדים". בתגובה השיב ח"כ יעקב אשר לכחלון כי "חובתך לחוקק בחוק שראשי הערים לא יוכלו לסרב – בכדי למנוע הדרת תושבים מכל סוג ומגזר שהוא".

במרכז הדברים הועלתה דרישה להקצות 6-7 ערים ברחבי הארץ, שבהן מתוכננת, או עומדת להתבצע בקרוב בניה בהיקף נרחב, ולבנות בהן אלפי יחידות דיור עבור הציבור החרדי. בניה זו תתבצע במתחמים נפרדים שייוחדו עבור הציבור החרדי. כמו כן ההצעה לאשר מענקים לרוכשי דירות יד שניה בפריפריה.

שר השיכון יואב גלנט אמר בדיון "אם ניכנס לכל עיירה קטנה להכניס אלפי חרדים זה שובר שוויון. אבל על ערים מעל 100 אלף איש אין בעיה". ח"כ אייכלר השיב: "נסכם שכל עיר מעל 100 אלף תושבים תוקם שכונה חרדית. זה יפתור את הבעיה הנקודתית בשבילנו". כחלון הציע שבהסכמי הגג בערים הגדולות יהיה חיוב להכניס חרדים. בעיר שמעל 100 אלף תושבים.

חברי הסיעה ציינו כי בהתאם להסכם הקואליציוני מגיע ליהדות התורה את חלקה היחסי באוכלוסייה, ולכן יש לקחת זאת בחשבון בכל מקום שבו מתכננים בניה בהיקף נרחב, כולל בתכניות של מחיר למשתכן וכד'.

בדבריהם הדגישו שיש לדאוג לביסוס וגיבוי משפטי של הבינוי עבור הציבור החרדי, כדי שלא יתעוררו התנגדויות מבחינה משפטית, וכמו כן תכנון מראש כדי להתאים כל מתחם לצרכי הציבור החרדי.

חברי הסיעה ביקשו שהשרים ידונו בנושא בהקדם ויביאו את התשובות והפתרונות שיהיו בידיהם בימים הקרובים.

הישיבה התנהלה באווירה חיובית והשרים הביעו נכונות לסייע באופן מעשי לפתרון המצוקה הקשה של הציבור החרדי בתחום הדיור.

שר האוצר משה כחלון ציין שהוא מעוניין לסייע לציבור החרדי, כפי שכבר עשה בעבר בתחום משרדו, ויפעל גם בנושא זה ויסייע ככל יכולתו. השר אמר כי יש לדאוג שבמינהל הדיור יהיה נציג שיעסוק בכל מה שקשור לבינוי עבור הציבור החרדי.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הזכיר את הסיורים שקיים בכל הערים שבהם מתגורר הציבור החרדי, ואמר שהוא מכיר את הבעיה מקרוב. כדי לסייע בקידום הענין אמר שיקים במשרדו אגף בכיר הכפוף למנכ"ל המשרד, שיעסוק בקידום פתרונות לנושא.

בסיום הישיבה סוכם שתתקיימנה ישיבות רצופות עם אנשי המקצוע במשרדי האוצר והבינוי והשיכון יחד עם הנציגות החרדית, כדי לקדם את הפתרונות המעשיים ויישומיים בשטח.

אייכלר אמר לאחר הפגישה: אמרתי להם אם לא תורידו את מחירי הפיתוח, לא יעזור שום דבר כי זה מייקר את מחירי הדיור. הפיתוח בבית שמש עולה פי ארבע מאשקלון. בהרים הפיתוח משמעותי.

בלשכת שר האוצר כחלון מבקשים להבהיר כי השר לא הזכיר את שמו של חיים ביבס. אלא התייחס באופן כללי לראשי רשויות שמדירים חרדים.

יהדות התורה כחלון גלנט



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    סוף סוף צעד ראשון לכיוון הנכון – רק חבל שהוא כל כך מאוחר . אבל יותר טוב מאוחר מלעולם לא.
    על כן אנחנו סומכים רק על ה' אלוקי ישראל

  2. 2

    מה הטלפון של חיים ביבס

    חרדי מנוצל ע"י מעביד(תרתי משמעת כמובן חרדי)
  3. 1

    ליצמן יתעל את הכל לגור אייכלר לבעלז ומוזס לוויזניץ ולעם ישראל לא ישאר